همایش استانی تجلیل از شرکت های برتر حامی حقوق مصرف کنندگان

سخنرانی رییس انجمن حمایت حقوق مصرف کننده در دومین جشنواره حامیان حقوق مصرف کننده در استان هرمزگان

به گزارش دبیرخانه اجرایی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده هرمزگان، حسین انصاریان، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان در ابتدا گفت: در سال گذشته به منظور تجلیل از واحدهایی که فعالیت آنها استانی می باشد نیز  دستورالعمل و ضوابطی جهت اعطاء گواهینامه استانها در نظر گرفته شد. دبیر انجمن در ادامه افزود: انتخاب و معرفی الگوهای موفق در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سبب ایجاد تثبیت و تحکیم ساختار رقابتی سالم و واقعی و تشویق فعالیتهای واحدهای تولیدی و خدماتی در جهت حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان می شود چرا که به طور قطع و یقین آن بنگاهی در بازار رقابت ماندگار خواهد بود که بتواند جایگاه و رضایتمندی مشتری در جهت استفاده از کالا یا خدمات خود را ارتقاء دهد. انصاریان گفت: با توجه به فراخوان منتشر شده و اطلاع رسانی بعمل آمده تعداد 31 واحد تولیدی و خدماتی استان جهت دریافت گواهینامه ثبت نام نمودند که از این تعداد 11 واحد تولیدی و خدماتی براساس رای کمیته فنی حائز شرایط گردیدند که نسبت به سال گذشته حضور شرکت در این رقابت 21 درصد افزایش داشته است

 

سخنرانی آقای قاسمی ریاست محترم سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان


در ادامه مراسم خلیل قاسمی، رئیس سازمان در این همایش اظهار داشت: رعایت حقوق مصرف کنندگان از جانب واحدهای تولیدی و خدماتی و ایجاد انگیزه هر چه بیشتر در میان آنها وظیفه ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که برای رسیدن به این هدف عوامل خاصی نظیر: کیفیت، قیمت، خدمات، اطلاع رسانی و... باید در نظر گرفته شود. وی در ادامه افزود: نکات ظریفی مانند ارزشهای اجتماعی، اعتقادات، باورها و سلیقه مصرف کنندگان می باید، مورد توجه قرار گیرد. قاسمی گفت: بدین منظور 9 اسفند ماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نام گذاری شده است، که ما به پاس این روز از واحدهای تولیدی و خدماتی که در سطح ملی فعالیت دارند و ضوابط اجرای تعیین شده جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند، در این مراسم تقدیر می نمائیم. وی ادامه افزود: آیتم های ارزیابی جهت اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شامل شاخص های 1- قیمت 2- کیفیت 3- توزیع و خدمات پس از فروش 4- رضایت مشتری می باشد که براساس دستورالعمل اجرایی نحوه ارزیابی و انتخاب شرکت های متقاضی دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سطوح استانی تدوین و تهیه شده است.

 

سخنرانی آقای جادری استاندار محترم هرمزگان





در ادامه همایش جادری، استاندار هرمزگان اظهار داشت: رعایت اخلاقیات در فرایندهای تولیدی به بررسی میزان رعایت ابعاد و مسائل اخلاقی در سیستم‌های تولیدی می‌پردازد. به عبارت دیگر، در سیستم‌های تولیدی، علاوه بر توجه به بهبود بهره وری، عملکرد آنها در زمینه رعایت اخلاقیات نیز از موضوعات با اهمیت می‌باشد. وی در ادامه افزود: برای حمایت از مصرف‌کننده، همانند دیگر مسائل اقتصادی باید روندی اصولی و سازوکاری متناسب با اهداف تعیین شده در نظر گرفته شود تا به این صورت اولاً: نقش هدایتگر و متقابل مصرف‌کننده و تولیدکننده تعریف شود و ثانیاً از سیاست‌های غیراصولی که نه تنها وضع مصرف کنندگان را بهبود نداده بلکه به شیوه‌های مختلف ممکن است برای مصرف کننده ضرر ایجاد کند؛ جلوگیری شود. البته باید به این نکته دقت کنیم که تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در دو گروه مجزا قرار نمی گیرند چرا که تولیدکنندگان در بخش مواد اولیه خود به نوعی مصرف‌کننده به حساب می‌آیند، بنابراین همه افراد جامعه باید از خدمات حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برخوردار باشند. استاندار گفت: امید است که فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی همدوش با بالارفتن کیفیت کالاها و خدمات، در جامعه نهادینه شده و اقتصاد کشور را به سمت یک اقتصاد مقاومتی پیش ببرد . وی در ادامه افزود: امسال شاهد دومین سال برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان هرمزگان می باشیم و امیدواریم هرسال حضور و مشارکت بنگاه های اقتصادی مؤثرتر از سال پیش باشد تا از این رهگذر ، حرکت بنگاه های اقتصادی به سمت ارائه کالاها و خدمات مطلوب و باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب و در شأن مردم ما حرکت شتابنده تری داشته باشد .

 

سخنرانی آقای نوّابی معاون محترم وزیر صنعت ، معدن و تجارت

 



در ادامه همایش، نوابی ، معاون وزیر و رئیس و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: دومین دوره همایش روز ملی حمایت از مصرف کنندگان را برگزار می کنیم و از حامیان حقوق مصرف کننده را رعایت کرده اند، تجلیل بعمل می آید. وی در ادامه افزود: در فرایند گزینش هر ساله از دوستان بسیاری، به ویژه در شورای سیاست گذاری بهره مند می شویم. این روند گروهی طی می شود و در آن از خرد و دانش جمعی استفاده می کنیم. نوابی، گفت: خوشبختانه امسال سال سومی است که این حرکت مبارک در استان ها هم شروع شده است. 14 استان در سطح کشور این همایش را در سطح اعطای گواهینامه با امضای ریاست سازمان صنعت و تجارت استان ها برگزار می کنند. این امر به معنای نهادینه کردن فرهنگ حمایت از مصرف کنندگان است. نوابی در ادامه افزود: حوزه حقوق مصرف کننده بسیار گسترده است و از اینکه در این استان از کسبه های نمونه نیز قرار است تجلیل شود بسیار خرسندم. وی گفت: به تمام کسانی که برنده نشده اند نیز تبریک می گویم. همین که این باور را داشته اند که می باید شرکت کنند، بسیار کار خوبی است. معاون وزیر در ادامه افزود: خواهش من از شما این است که تابلو: " جنس فروخته شده ، پس گرفته نمی شود" برداشته شود. فرهنگ سازی را باید از اینجا شروع کنیم. اگر مردم و تولید کنندگان همدیگر را پذیرفته باشند، دیگر مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.


/ 1 نظر / 25 بازدید
سايت و انجمن عشق سرا عاشقي (بازگشايي مجدد)

دوست عزيز سلام سايت و انجمن عشق سرا عاشقي بلاخره بعداز چند سال تعطيلي مجددا اغاز به کار کرده است لطفا با حظور خودتان عشق سرا را رونقي دوباره بدهيد لازم به ذکر است که عشق سرا در زمينه گفتگوهاي عاشقانه و درد و دل هاي عاشقانه و خاطرات و داستان و...کلا هر چيزي در زمينه عشق و عاشقي فعاليت مي کند www.asheghisara.ir با احترام